سوالات متداول

سوالات متدوال در مورد بیمه درمان تکمیلی

پرسش : شرایط و هزینه های بیمه درمان تکمیلی اعضا انجمن در سال 92 چگونه است؟
پاسخ : کلیه اعضا حقیقی و همکاران در شرکت های حقوقی عضو انجمن که دارای دفترچه بیمه پایه می باشند می توانند با پرداخت هزینه های یکساله برای خود ، خانواده و افراد تحت تکفل در بیمه درمان تکمیلی سال 92 ثبت نام کنند . جهت آشنایی با تعرفه ها و دستورالعمل اجرائی و نحوه ثبت نام الکترونیکی به بخش ( بیمه درمان تکمیلی) در منو قوانین و مقررات سایت مراجعه کرده و یا در صفحه اول سایت بر روی تصویر مربوط به بیمه در قسمت راست کلیک نمایید.
پرسش : مزایای بیمه درمان تکمیلی انجمن مشاوران مدیریت ایران چیست؟
پاسخ : با توجه به قرارداد انجمن با شرکت بیمه ایران ، کلیه مراکز درمانی کشور تحت پوشش بوده و محدودیت برخی از شرکت های ارائه دهنده بیمه تکمیلی را ندارد.
پرسش : نحوه دریافت هزینه های درمان پس از اخذ بیمه درمان تکمیلی چگونه می باشد؟
پاسخ : برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با توجه به اینکه در هر یک از موارد درمانی نظیر دارو - خدمات آزمایشگاهی - بستری در بیمارستان -هزینه های عمل و ... نحوه اقدام و مدارک مورد نیاز متفاوت می باشد ، لازم است با دستورالعمل های تشریح شده در بخش بیمه درمان تکمیلی سایت انجمن مطالعه شود .
پرسش : آیا همه کارکنان یک شرکت می بایست از بیمه درمان تکمیلی استفاده نمایند؟
پاسخ : خیر - با توجه به اینکه انجمن بصورت یکپارچه اقدام به عقد قرارداد با شرکت بیمه ایران نموده است بنابراین رسیدن به حد نصاب تعداد افراد متقاضی برای یک طرح بیمه درمان تکمیلی با مشارکت کلیه اعضا انجمن حاصل می شود. بنابراین هر شرکت عضو انجمن می تواند هر تعداد از پرسنل خود را مشروط به اینکه در آخرین لیست بیمه آن شرکت درج شده باشند از طریق انجمن بیمه درمان تکمیلی نمایند.
پرسش : هزینه های بیمه درمان تکمیلی از طریق کدام شماره حساب و بانک قابل دریافت است ؟
پاسخ : خوشبختانه با گسترش خدمات الکترونیکی محدودیت دارا بودن شماره حساب در بانک ملت که در سال های قبل از طرف بیمه ایران گذاشته شده بود حذف و اکنون بیمه شدگان اصلی محترم می توانند با دارا بودن حساب در هر یک از بانک های معتبر کشور با ذکر شماره شبا حساب خود در فرم های مربوطه هزینه های درمان را دریافت نمایند.
پرسش : در صورتیکه یکی از منسوبین بیمه شده اصلی، دارای بیمه اولیه از شرکت دیگری به جز شرکت عضو انجمن باشد آیا می تواند از بیمه درمان تکمیلی انجمن استفاده نماید؟
پاسخ : بله - هر یک از پرسنل شرکت های عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران می توانند افراد تحت تکفل یا غیر تحت تکفل خود را ( اعم از همسر - فرزند و پدر و مادر) تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی در آورند. برای مثال اگر خانمی در یکی از شرکت های عضو انجمن مشغول فعالیت باشد اما همسر ایشان در شرکت دیگری مشغول به کار بوده و از آن طریق تحت بیمه اولیه و اصلی می باشد از طریق خانم خود که عضو انجمن می باشد می تواند تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی انجمن در اید.

سوالات متداول در مورد گواهینامه بین المللی CMC

پرسش :دریافت معرفی نامه ازحامیان باید چگونه انجام شود؟

پرسش :دریافت معرفی نامه ازحامیان باید چگونه انجام شود؟

پاسخ :اسامی دارندگان CMC درایران و ایمیل آن ها جهت برقراری تماس ودرخواست تکمیل فرم معرفی نامه برای متقاضیان CMC دروب سایت انجمن قرارداده شده است.

(فرم معرفی نامه برای متقاضیان CMC نیز بزودی دروب سایت انجمن قرارداده خواهدشد)

پرسش :آیا درصورت دارا بودن دو مدرک تحصیلی (کارشناسی وکارشناسی ارشد) می توان درجدول خودارزیابی مجموع امتیاز دو مدرک را (بارعایت حداکثرامتیاز25) محاسبه نمود؟
پاسخ : خیر- ملاک اصلی برای محاسبه مدرک تحصیلی، بالاترین مدرک اخذ شده می باشد لیکن درصورتی که مدرک پائین تر (به دلیل مرتبط بودن) امتیازبالاتری نسبت به مدرک بالاتر (به دلیل غیرمرتبط بودن) کسب می نماید، متقاضی می تواند مدرک پائین تر را اعلام ودر جدول مربوط درج نماید.
پرسش : پرداخت مبلغ مربوط به مرحله اول درچه زمانی می بایست انجام گردد؟
پاسخ :پس ازتکمیل جدول خودارزیابی واطمینان ازکسب حداقل امتیازلازم(65درصد) وجمع آوری سوابق ومستندات موردنیاز، پرداخت مرحله اول قابل انجام خواهدبود که تصویرفیش مربوطه به همراه سایر مدارک موردنیاز به ترتیبی که درراهنمای تکمیل فرم درخواست عنوان گردیده برای دبیرخانه انجمن ارسال می گردد.
پرسش : آیا جز پرداخت های مرحله اول ودوم برای دریافت گواهی نامهCMCهزینه دیگری نیز می بایست پرداخت گردد؟
پاسخ : جهت ارسال مدارک تائید شده به "شورای بین المللی موسسات مشاوره مدیریت" (ICMCI ) واخذ امضاء رئیس شورا هزینه ارزیجزئیدیگری ضروری خواهد بود که میزان آن با توجه به زمان اقدام اعلام خواهدشد.