نام اختصاري لاتين

IMCA

نام عمومی

انجمن مشاوران مدیریت ایران

نام رسمی

انجمن صنفی شرکت ها و مؤسسات مشاوره مدیریت ایران

نام به انگلیسی

Iran Management Consultants Association

مجوز تأسیس

شماره ۳۲-۳-۲-۱۷۸ تاریخ ۱۴-۰۶-۱۳۷۷

شماره و تاریخ ثبت

شماره ۱۷۸ تاریخ ۱۵-۰۶-۱۳۷۷

شناسه ملی

14003117079

نشانی پستی

تهران، صندوق پستی ۸۱۸-۱۴۳۹۵، کدپستی : ۱۴۴۶۶۶۳۴۱۵

نشانی پست الکترونیک

Email : info@imca.ir

تحت نظارت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران - اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی

نشانی دبیرخانه

تهران، جلال‌ آل احمد، روبروي شهرآرا، خيابان چهارم، كوچه شهيد مهدی نژاد، پلاك هفتاد، واحد سوم

نام نشریه

"مشاور مدیریت" به عنوان نشريه آموزشی، اطلاع رسانی دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به شماره: ۹۰-۱۹۱۱۲

بیانیه استراتژیک انجمن مشاوران مدیریت ایران

آرمان

فراگیرترین و مؤثرترین تشکل صنفی، کارفرمائی دانش بنیان در منطقه و پیشرو در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشور

مأموریت

اعتلای حرفه مشاوره مدیریت و حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی مشاوران مدیریت کشور، از طریق بکارگیری کلیه ظرفیت های قانونی و حرفه ای انجمن مشاوران مدیریت ایران و فراهم آوردن موجبات اشاعه فرهنگ مدیریت، افزایش بهره وری ملی و توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشور با رعایت مسئولیت های اجتماعی، توجه ویژه به رعایت اخلاق حرفه ای از سوی انجمن و کلیه اعضاء و ایجاد الگویی مؤثر از یک تشکل صنفی – کارفرمائی موفق در کشور و منطقه

هدف بنیادین

اعتلای حرفه مشاوره مدیریت و توسعه اخلاق حرفه ای در میان اعضاء از طریق ایفای نقش مؤثر و شایسته در زمینه ارتقاء بهره وری و کیفیت و توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشور

شعار انجمن

مشاور ایرانی، اعتبار جهانی

 

باتوجه به رشد و گسترش فعاليت‌هاي صنعتي و توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي كشور و به تبع آن افزايش نياز به خدمات مشاوره مديريت، انجمن مشاوران مديريت ايران در تاريخ ۱۳۷۷/۰۶/۱۵ به همت تني چند از پيش كسوتان صنعت مشاوره مديريت كشور و با هدف ساماندهي اين حرفه در اداره كل سازمان‌هاي كارگري و كارفرمايي وزارت كار و  امور اجتماعي، به عنوان انجمن صنفي كارفرمايي مشاوران مديريت ايران به ثبت رسيدو هم اكنون با بيش از ۸۰۰ عضو حقوقي و ۴۰۰ عضو حقيقي فعال به عنوان تنها تشكل صنفي -كارفرمائي فراگير حرفه‌ مشاوره مديريت كشور در تمامي گرايش‌هاي مربوط در اواسط دهه دوم تلاش خالصانه ومستمر خود جهت اعتلاي حرفه مشاوره مديريت مشغول  به فعاليت مي‌باشد.

در طي اين مدت هيأت مديره با كمك اعضاء انجمن و در قالب كميته هاي مختلف انجمن شامل:

- كميته ارزيابي و رتبه بندی

- كميته امور صنفی

- كميته توسعه کسب و کار

- كميته انتشارات

- كميته ارتباطات و امور بین‏ الملل

- كميته آموزش، پژوهش و انشارات

- كميته CMC

- کمیته هوشمندسازی فناوری

وغيره فعاليت‌ها و خدمات شايان توجهي را به حرفه مشاوره مديريت و اعضاء انجمن ارائه نموده يا در دست اجرا دارند كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره نمود:

- امكان دريافت مفاصا حساب در رابطه با حق بيمه قرارداد براي اعضاي حقوقي براساس بخشنامه ۱۴/۵ سازمان تأمين اجتماعي

- عضويت در شورای بين المللی موسسات مشاور مديريت ( ICMCI) از طريق ارسال تقاضا و مدارک لازم و ارزیابی کارشناس شورای مزبور از انجمن و در نهایت دریافت مجوز صدورگواهی‏نامه CMC

- فراهم آوردن امکان همكاري وعضويت نماينده انجمن در كار گروه هاي تشخيص صلاحيت و رتبه‌بندي مشاوران مديريت درطرح هاي بزرگ ملي(مانند طرح سام ، طرح جامع گمرك نوين ايران وغيره)

- پذيرش انجمن به عنوان عضو هيئت های حل اختلاف مالياتی برای اعضاء

- طراحي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي ويژه مشاوران

- انتشار نشريه مشاور مديريت (ارگان انجمن)

-همكاري در اعزام اعضاء به دوره‌هاي آموزشي مختلف در خارج از كشور ازكانال موسسات دولتي وغيردولتي(مانندسازمان بهره‌وري آسيايي ، مراكز بهره وري كشورهاي مختلف مانند مالزي و غيره)

- برنامه‌ريزي اجراي آموزش و آزمون مشاوران مديريت رسمي بين‌المللي مبتني بر استاندارد نهاد ICMCI و برنامه‌ريزي براي اعطاء گواهينامه CMC به اعضاء

- تعامل با سازمان‌ها و نهادهاي دولتي در جهت حل و فصل مشكلات و نارسايي هاي حرفه مشاوره مديريت و اعضاء و سامان دهی به حرفه مشاور مديريت از جمله مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سازمان مديريت وبرنامه ريزی (سابق)، سازمان امور مالياتي کشور، سازمان تامين اجتماعي و غيره

- تلاش جهت توسعه بازار مشاوره و مديريت به طرق گوناگون و ازجمله پذيرفته شدن و اقدام انجمن به عنوان مرجع تشخيص صلاحيت مشاوران در اجرای پروژه های بزرگ سازمان ها مختلف دولتی از طرف وزارتخانه ها، دانشگاه ها و سایر سازمان ها و نهادهای مختلف

- ايجاد وب سايت انجمن

- ايجاد بانك اطلاعات مشاوران مديريت

- ايجاد امكانات بيمه درمان تكميلي براي اعضاء انجمن و خانواده هاي آنان

- تلاش جهت استانداردسازي ارائه خدمات مشاوره مديريت

- برنامه ‏ریزی جهت ایجاد رشته مشاوره مدیریت در سطح کارشناسی ارشد و دکترا با همکاری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

- حمایت از تألیف و ترجمه کتب تخصصی و پروژه‏های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط با مشاوره مدیریت

- برنامه‏ریزی جهت تبادل دانش و گسترش همکاری‏ها و هم‏افزایی‏ها بین اعضاء

- امکان معرفی انجمن به عنوان داور مرضی‏الطرفین در قراردادهای اعضاء با کارفرمایان

- ارائه خدمات عمومی رفاهی، درمانی و غیره به اعضاء

- برنامه‌ريزي جهت اجرايي نمودن رعايت اخلاق حرفه‌اي در بين مشاوران مديريت

 

اميد است با مشاركت و تعامل فرهيختگان و اهالي اين حرفه شاهد رشد و تعالي بيش از پيش مشاوره مديريت در كشور و نيل به اهداف عاليه انجمن باشيم