برند کار فرمایی ...؟!

Employer branding

هر سازمان برای پیشرفت خود نیازمند افراد با استعداد است؛ بهترین راه جذب این افراد، ساخت تصویری مثبت از سازمان است.بنابراین اگر قصد دارید بهترین افراد را در سازمان استخدام کنید، بدون داشتن یک برند کارفرمایی مثبت، راه سخت، پر از چالش و البته پرهزینه‌ای را در پیش خواهید داشت.

برندینگ تنها به محصول و خدمات خلاصه نمی‌شود؛ در بازار کار هم، طرز فکرهای مختلفی درباره سازمان‌ها، فرهنگ سازمانی و مدیران آن‌ها وجود دارد.

"آنچه که سازمان و شیوه مدیریت آن را از دید متقاضیان کار و سایر افراد متمایز کرده و آن‌ها را ترغیب به همکاری با سازمان می‌کند."

ارزش پیشنهادی کارفرما(EVP)

ارزشی است که کارفرماها در قبال استعداد، مهارت و تجربه کارمندان به آن‌ها منتقل می‌کنند.

ارزشی است که کارفرماها در قبال استعداد، مهارت و تجربه کارمندان به آن‌ها منتقل می‌کنند.

نمونه‌های EVP: موقعیت سازمان و سهولت رفت و آمد ، فرصت رشد شغلی ، شیوه مدیریت ، اشتیاق سازمانی ، تعادل کار و زندگی ، مزایای حین کار ، امکان دورکاری ،امنیت شغل و...

قصه گویی در برندسازی...!!

برندسازی و توانایی قصه‌گویی (Storytelling) دو مفهوم درهم تنیده‌اند. کارفرماها هم برای ساخت برند خود باید قصه‌گوهای قهاری باشند! پیام قصه برند کارفرمایی شما باید بتواند افراد مد نظر شما را جذب کند.

در سازمان‌های کوچک، مدیرعامل یا مدیر منابع انسانی می‌تواند مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد. در سازمان‌های بزرگ‌تر دپارتمان‌های منابع انسانی، ارتباطات و بازاریابی می‌توانند به ایجاد برند کارفرما کمک کنند.

نمونه کاربردی و رایج از ساخت برند کارفرمایی، ایجاد صفحه سازمانی در شبکه‌های اجتماعی است.

پست‌های کارمندان فعلی و قبلی سازمان در شبکه‌های اجتماعی، تجربه‌های کار و مصاحبه‌هایی که با دیگران به اشتراک می‌گذارند، مکالمات مستقیم آن‌ها با افراد و همه آنچه درباره سازمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با دیگران به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند شهرت سازمان را تحت تاثیر قرار دهد.