•  

    سخن سردبیر

    رضا عرب عامری

    در روزهای پایانی فعالیت سه ساله هفتمین دوره هیات مدیره «انجمن مشاوران مدیریت ایران» نگاهی اجمالی به شرایط و عملکرد انجمن در این مدت میاندازیم.

    طی این دوره دو چالش بزرگ پیش روی فرایند هدایت انجمن وجود داشت:

    1. تحریم و رکود اقتصادی

    در مدت سه سال گذشته افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی سبب افزایش چشمگیر هزینههای دبیرخانه انجمن شده بود، بخصوص که انجمن باید هزینههای مربوط به «شورای بینالمللی موسسات مشاور مدیریت» را با واحد پولی اروپا پرداخت میکرد. از سوی دیگر، رکود و وضعیت نامناسب اقتصادی اعضای انجمن افزایش حق عضویت را هم غیرممکن کرده بود.

    2. همهگیری ویروس کووید19

    با شیوع ویروس کووید19 فعالیتهای اقتصادی در کشور محدود شده و به همین دلیل بسیاری از سازمانهای دولتی، شرکتها، نهادها و تشکلها فعالیتهای خود را کم کردند و در نتیجه انجمن نیز در تعامل و تقویت شبکه همکاری دچار محدودیت شد.

    این شرایط، هیات مدیره را در اداره امور انجمن و حضور فعال در جامعه و توسعه فعالیتها با مشکلاتی روبهرو کرد، در نتیجه دو راهبرد زیر را برای ادامه فعالیتهای خود در نظر گرفت:

    الف- کاهش هزینه های دبیرخانه انجمن:

    یکی از اعضای هیات مدیره مسئولیت دبیری انجمن را بر عهده گرفت و در نتیجه در هزینه پرداخت حقوق دبیر صرفهجویی شد. همچنین با دورکاری و همکاری پارهوقت با برخی از همکاران دبیرخانه، هزینههای انجمن کمتر شد.

    ب- اجرای فعالیتهای آموزشی تکلیف شده از سوی شورای بین المللی موسسات مشاور مدیریت

    در ارزیابیهای سالهای اخیر شورای بینالمللی موسسات مشاور همواره بر ارتقای مهارتهای مشاوران با برگزاری دورههای آموزشی تأکید شده بود. بهرغم محدودیتهای بهوجود آمده، دبیرخانه انجمن توانست بر ایجاد آموزشگاه مشاوره مدیریت متمرکز شود که پس از تعاملها و اجرای توصیههای شورای بینالمللی موسسات مشاور مدیریت گواهی شورا اخذ و تاکنون پنج دوره مهارتآموزی برگزار شده است.

    اکنون که در روزهای پایانی فعالیت هفتمین دوره هیات مدیره هستیم، خوشبختانه با اجرای دو راهبرد بالا نه تنها بحران مالی انجمن را از سر گذراندهایم، بلکه در هماهنگسازی و ارتقای مهارتهای مشاوره مدیریت بین همکاران موفق بودهایم.همچنین بسیاری از بخشهای جامعه که پیش از این از انجمن شناختی نداشتهاند با ما آشنا شده و بسیاری از آنها به عضویت انجمن درآمدهاند.

    در پایان با آرزوی توفیق برای هیات مدیره جدید باید از تلاش همه همکاران در دبیرخانه انجمن که در این فرایند نهایت همکاری را با بنده کردهاند و همچنین اعضای هیات مدیره که در این مسیر حامی و پشتیبان بودهاند تشکر کنم.

  •  

    اولین تجربه مدیریت: مطالب مورد علاقه ما

    "من دیگر هیچوقت نمیخواهم مدیر باشم."
    مشاهده مقاله
  •  

    مشاوره شغلی: آیا مشاوره، برای شما شغل مناسبی است؟

    نوشته کلسی آلپایو
    مشاهده مقاله
  •  

    چگونه ارائه های بهتری داشته باشیم؟ - مقالات مورد علاقه ی ما

    تهیه شده توسط: واسوندرا ساونی
    مشاهده مقاله
  •  

    چگونه مفیدتر واقع شویم - موضوعات مورد علاقهی ما.

    تهیه شده توسط: کلسی آلپایو
    مشاهده مقاله
  •  

    بهترین راه برای استاد شدن در یک مهارت چیست؟ از این شیوهی خلاقانه استفاده کنید.

    تهیه شده توسط: سارا اشتاین گرینبرگ
    مشاهده مقاله
  •  

    بررسی تفاوت نقش های مشاور، مربی ، استادشاگرد و راهنما با رویکرد کمک به مدیران درانتخاب و واگذاری نقش مورد نظر

    نگارندگان : مسعود یارندی - مصطفی شاهی نصرت آباد
    مشاهده مقاله