ششمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و انتشارات به صورت مشترک با کارگروه انتشارات در روز دوشنبه 25 اردیبهشت با حضور افراد زیر برگزار شد :
آقايان: مهندس نبوی (مدیر عامل مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران ورئیس کمیته)، مسعود پاشایی، افشین قاسم زاده (مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران)، مهندس سلیمانی (دبیر انجمن)، دکتر بابک یاپیر (مدیرعامل ژرف سازان)، مهندس مهیار امینی (مدیراجرایی و توسعه بازار شرکت Quality Austria اتریش)، سهیل سهیلی زاده (رییس هیات مدیره موسسه مشاوره مدیریت فرآیند بعد چهارم توسعه) و خانم ها خارستانی (عضو حقیقی انجمن و مشاور) و علیدوستی (کارشناس اجرایی دبیرخانه).
در ابتدا اهداف و برنامه های استراتژیک انجمن در محورهای شش گانه بررسی شد و موارد زیر از محورهای 1 (توسعه برند انجمن) و محور 4 (ارتقا توانمندی و مهارت مشاوران مدیریت ایران) در دستور کار این کمیته قرار گرفت و از جمله مقررشد همکاری های آموزشی با نهادهای مختلف نظیر اتاق های ایران و تهران؛ وزارت نفت و... ازسوی دبیر انجمن پیگیری گردد ونتایج آن به کمیته گزارش شود.
همچنین مکانیزم های اجرایی برنامه های آموزشی و نقش انجمن در آن ها در کمیته تدوین و تعریف گردد.سایر موضوعاتی که دربرنامه های کمیته مطرح گردید و باید بتدریج مدون و اجرایی گردد، تعیین شد؛ از جمله:
- طراحی دوره های آموزشی متمرکز بر دغدغه های واحدهای صنفی و تولیدی و موضوعات کاربردی
- برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با ارتقای دانش حرفه ای اعضا با حضور اساتید متخصص و مجرب
- تهیه لیستی از توانایی های آموزشی اعضا در چارچوب یک بانک اطلاعاتی (لیست دوره ها و و اساتید موجود) طی فراخوانی به همه اعضای انجمن .
همچنین پیشنهاد شد پس از مشخص شدن سرفصل دروس، لیستی از مدرسین خارجی در همین خصوص تهیه شود.علاوه برآن مقرر شد:
- لیست دوره های توانمندسازی ویژه مشاوران مدیریت طراحی و پیشنهاد شود. (از سوی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی)
- طرح تحقیقاتی (آسیب شناسی مشاوره مدیریت) ارایه شود. (خانم خارستانی)
در خصوص موضوعات مرتبط با کارگروه انتشارات نیز مقرر شد ضمن بررسی مجدد مصوبات جلسات پیشین ؛ موضوع انتشار کتاب به صورت جدی پیگیری گردد. در همین خصوص آقای امینی پیشنهادشان را در خصوص انتشار کتاب استاندارد جدید ISO 9002 جهت هماهنگی موردنیاز از جمله تصویب کمیته آموزش، هیات مدیره، جذب اسپانسر و ... ارایه کنند (اعلام تاریخ ارایه محتوا، تعداد صفحات و ......)
• در خصوص بحث گیشه ای شدن نشریه مشاور مدیریت مجددا بحث و راهکارهای مختلفی از سوی حاضرین مطرح شد؛ در همین خصوص مقرر شد تا نهایی شدن این موضوع سیاست های بهبود مستمر نشریه به لحاظ کیفیت ساختار و محتوا ادامه یابد.
• در راستای تامین هزینه های انتشار نشریه، مقرر شد مکانیزم مشخصی برای بازاریابی آگهی نشریه در همین خصوص توسط کارگروه تعریف شود و پیشنهاد شد اعضای هیات مدیره و اعضای سایرکمیته هاو اعضای انجمن جهت جذب اسپانسر همراهی و همکاری جدی تری نمایند.