
نشست ماهانه مشترک هیات مدیره و اعضاي انجمن مشاوران مديريت ايران عصر روز چهارشنبه 07/مهر/95 در هتل پارسيان اوين برگزار شد،
اين نشست باحضور بيش از پنجاه نفر از اعضا و مدعوین با خوشامدگويي و اعلام برنامه ازسوي دبیر انجمن آغاز شد ودر ادامه آقای مهندس فرهاد طاهری مدیرعامل شرکت بنیاد صنعتی ایران و عضو هیات مدیره، با توجه به هدف برگزاری جایزه توسط انجمن ؛ به ارائه مدل جایزه ملی مشاوره مدیریت و بررسی زوایای مختلف این مدل پرداختند که با مشارکت حضار و پرسش و پاسخ در این خصوص ادامه یافت.
در ادامه ، پنل هم اندیشی باعنوان "شناسايي تنگناهاي حرفه مشاوره مديريت" با هدف جمع آوری و بررسی چالش های حرفه مشاوره مدیریت تشکیل شد. دراین پنل آقایان دکتر سیدجعفرمرعشی (رئیس هیات مدیره شبكه مشاوران مديريت و مهندسي ايران ، مهندس انتصاریان (رییس هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران)، دکتر محمود اولیایی (رئیس هیات مدیره انجمن)، دکتر محمدعلی محمدی ، مهندس فرهاد طاهری ، و دکتر افشین وفادار(از اعضای هیات مدیره انجمن) حضو ریافتند که با مشارکت حاضرین در این نشست به ارایه دیدگاه های خود پرداختند.
در ابتدای پنل مهندس انتصاریان ، باتوجه به نزدیکی زمان برگزاری کنفرانس مدیریت کیفیت ؛ از انجمن خواست که
خلاصه وعناوین موضوعات مطرح شده در خصوص چالش های مشاوره مدیریت از طرف اعضای پنل و حاضرین در جلسه به شرح زیر است:
- تعریف دقیق مشاوره مدیریت تعیین تفاوت مشاور با مربی، تعیین تفاوت مشاور با مدرس و تفهیم آن به سازمان ها
- ارتباط انجمن با مدیران کلیدی کشور
- کیفیت مشاوره (تعریف کیفیت، تعیین ابعاد و پارامترهای کیفیت در مشاوره)
- وجودکارفرمایانی که دغدغه حل مساله ندارند و یا تعریف درستی از مشکل شان ندارند.
- عدم اعتماد به مشاوران و عدم اعتماد در بین مشاوران
- عدم تخصص گرایی در این حرفه و ایجاد ارزش افزوده برای کارفرمایان توسط انجمن
- ضرورت ایجاد فرمت حقوقی استاندارد
- ایجاد بیمه ای با اختصاص بخشی از درامد پروژه ها جهت تضمین پروژه ها
- تایید صلاحیت مشاوران مدیریت
- عدم ایجاد سینرژی در اعضای انجمن
- عدم وجود رفتار حرفه ای در کار
- ضرورت ارتباط انجمن با رسانه ها و مطبوعات
- عدم توجه به حوزه منابع انسانی و ضعف کمی وکیفی منابع انسانی مشاوران
- طراحی برنامه هایی جهت به روز رسانی مهارت مشاوران و آموزش مهارت های خلاقیت، تصمیم گیری و حل مساله برای اعضا (در غیر اینصورت حرفه مشاور مدیریت از حالت بومی در کشور ما خارج می شود)
- عدم به روزرسانی مهارت های اساتید و پیشکسوتان این حوزه (توجه به لزوم سیاستگذاری های مهم در افزایش مهارت ها)
- تربیت و توسعه منابع انسانی و طراحی Tool Box و آموزش فشرده ویژه مشاوران ایرانی
- طراحی تکنیکی آموزش هایی برای مشاوران به جای Tool Box
- ایجاد و اجرای Simulator در حوزه مشاور مدیریت (آنچه در ذهن و فکر مشاوران می تواند بروز کند و نتایج غیر قابل دید شبیه سازی شود.)
- ضرورت شبیه سازی (بررسی شکست ها و موفقیت های مشاوران در قالب کارگاه آموزشی و حل مشکلات)
- عدم ورود سیستم های مشاوره به بخش اجرایی (طرح ها در مرحله اجرا مسکوت مانده و این باعث عدم اعتماد به مشاوران میشود.)
- ناشناخته ماندن اهمیت مشاوره بازاریابی برای بدنه دولتی
- تعریف دقیق مشاوره مدیریت (آیا باید فقط مشاوره بدهیم یا می توانیم وارد فاز اجرا هم بشویم؟)
در پایان از اعضای انجمن درخواست شد که نقطه نظرات خود را درمورد هریک ازموضوعات بالا ؛از طریق درج مطالب در تلگرام یا سایت انجمن اعلام نمایند ویا به صورت مقاله برای نشریه مشاورمدیریت ارسال کنند.