مهندس احمدیان : فعالیت های انجمن مشاوران مدیریت ایران در جهت کمک به شرکت های دانش بنیان نوپا

logo imca

به گزارش ایسکانیوز ،شرکت هایدانش بنیانمجموعه هایی هستند که با کار مبتنی بر دانش خود اقدام به ساخت وتولیدصنایع گوناگونی می کنند ،در این شرکت ها که با یاریدانشگاه آزاد اسلامیرشد کرده اند، اکنون تا جایی مورد اهمیت واقع شدند که درمجلسبرای آنانلایحهای در نظر گرفته شده است.


از آنجا که به دستور و فرمایشمقام معظم رهبریحرکت به سویاقتصاد مقاومتیاز ملزومات جامعه ماست لیکن، توسعه و اشاعه این شرکت ها و استفاده از خدمات آن ها نقش کلیدی در رفع مشکلاتاشتغالو خودکفایی داخلی کشور دارد.

در این راستا انجمن ها و نهادهای گوناگونی برای هدایت و کمک به این سازمان های نوپا شکل گرفته اند ،که از جمله آن ها میتوان به انجمن مشاوران مدیریتایراناشاره کرد که خدمات با ارزشی را انجام داده است.

سعید احمدیان عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته توسعه کسب و کارانجمن مشاوران مدیریتایراندر گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز درباره اقدامات این انجمن می گوید : از آنجا که فعالیت های یک انجمن در جهت ساماندهی و حفظ منافع اعضایش می باشد طی سالهای گذشته هیئت مدیره انجمن مشاوران مدیریتایرانتصمیم به ایجاد کمیته توسعه کسب وکار نمود و ماموریت آن از یک سو بستر سازی برای توسعه کسب و کار اعضا و از سوی دیگر حراست از منافع خدمت گیرندگان و حفظ اعتبارصنعتمشاوره مدیریت ازطریق معرفی خدمات مطلوب به مخاطبان تعریف گردید.

او افزود :در این راستا کارگروه های مختلفی تحت پوشش فعالیت های کمیته قرار گرفت که برخی از آنها حول خدمات خاصی فعالیت نموده و بعضی در راستایصنعتخاصی فعالیت می کنند. مثلاً درصنعتدانش بنیانکه معمولاً شامل صنایع نوپا و جوان هستند کار گروهی را به ریاست آقای مهندس آقازاده تشکیل داده ایم که اعضای آن افراد با سابقه و توانمد در ارائه خدمات مشاوره مدیریت به اینصنعتهستند.

احمدیان درباره اعضای انجمن گفت :برنامه ریزی ما این است که افرادی که سابقه مشاوره به شرکتهایدانش بنیاندارند را در قالب کارگروهدانش بنیانبه ریاست آقای آقازاده که از مشاوران توانمند در حوزه شرکت هایدانش بنیانهستند دور هم جمع کرده و اعضای کارگروه براساس شناخت و تجربیاتی که از تعامل با شرکت هایدانش بنیانکسب کرده اند به بحث ، تبادل نظر و همفکری می پردازند.

او افزود : در مجموع به این نتیجه رسیدیم که با توجه به نیاز و نقاط ضعفی که در شرکت هایدانش بنیاندیده می شود برای اعضایمان جلسات آموزشی بگذاریم تا در آن به بررسی خواسته های شرکت هایدانش بنیانبپردازیم و مشاوران مدیریت را با نیازها و مشکلات این شرکت ها آشنا نماییم و در نتیجه اعضای انجمن مشاوران مدیریتایرانبتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

رئیس کمیته توسعه کسب و کار انجمن مشاوران مدیریت در خصوص چگونگی بدست آوردن این اطلاعات گفت: برخی از اعضای انجمن مشاوران مدیریتایراندر تعامل با معاونت علمی وفناوریریاست جمهوری ، ستادهای توسعه فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر نهادهای مرتبط هستند وبه اعضای مجموعهدانش بنیانمشاوره می دهند که بسیاری از آنها در کارگروهدانش بنیانجمع شده و با هدایت آقای آقازاده بسته ای آماده کرده و براساس آن کارگاه های آموزشی را محیا ساخته ایم.

عضو هیئت مدیره انجمن مشاوران مدیریتایرانبا اشاره به نحوه عملکرد مشاوره مدیریت گفت:این اعضا ممکن است زمانی در یک شرکتپتروشیمیوگازو زمان دیگری درصنعتبرقکار کنند. عارضه ها و دغدغه های این ها با یکدیگر فرق می کند یک مشاور مدیریت موفق کسی است که شناخت خوبی از صنعتی که می خواهد در آن به مشاوره بپردازد داشته باشد

او ادامه داد :ما عارضه هایی که شرکتهایدانش بنیاندارند را جمع آوری و براساس آن جمع بندی لازم را انجام داده تا ببیینیم چه آموزشهایی در بسته های اول برای اعضا داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانند به شرکتهایدانش بنیانکمک کرده و به بررسی مسائل و مصائبشان پرداخته و در آن حوزه کمکشان کنند.


احمدیان با توضیحی از توانمندیهای شرکت هایدانش بنیانگفت : با توجه به اینکه بسیاری از شرکت هایدانش بنیاناز همکاریجوانانخوش فکر اما کم تجربه در عرصهبازارشکل گرفته اند مشاوران مدیریت می توانند در جهت رشد و توسعه این شرکت ها بسیار موثر باشند. بعنوان مثال درحالیکه این شرکت ها غالبا محصولات تولیدی شان قابلیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد اما به دلیل عدم توانمندی در حوزه های تحقیقبازار، برندینگ ، عرضه و فروش محصولات و یا عدم وجود ساختار و نظام مدیریتی منسجم مشکل دارند. و بنابراین نیاز به مشاوران مختلف با تخصص های مختلف دارند.

منبع: ایسکانیوز

لینک:https://goo.gl/YlEK9V