
تحقیقات متعددی در خصوص لغات و عبارات و مدت زمانی که موجب ایجاد انگیزه در مشتری است، صورت پذیرفته است. البته باید توجه نمود که لغات و عبارات، در زمان و جایگاه مختلف، اثرگذاری متفاوتی خواهند داشت. به همین دلیل، به کارگیری آنان باید با هوشمندی خاصی صورت پذیرد.
با توجه به اهمیت این موضوع، 30 لغت پرکاربرد و تأثیرگذار که برایجلب نظر مشتریان در بازاریابی و فروش کسب وکارهای کوچک می تواند مؤثر باشند را به شرح زیر ذکر میکنیم:
1-شما You: در مورد خودتان ننویسید، در مورد مشتری نوشته و او را مخاطب قرار دهید.
2-دلیل Because: برای مشتری دلیل و علت انجام عمل را بیان نمایید.
3-رایگان Free: رایگان بودن یک چیز برای ما جذاب است. این طور نیست ؟
4-ارزش Value: برای مشتری باید تشریح نمود که چه چیزها را کسب و از محروم شدن از چه چیزی هایی جلوگیری می گردد.(مثل پول، بهاء،قیمت،هزینه)
5-گارانتی/تضمین Guaranteed: برای حداقل نمودن درصد ریسک مشتری باید احساس نماید که در این معامله، موارد بسیار را به دست آورده و چیزی از دست نخواهد داد.
6-شگفت آور Amazing: مشتری به ندای چیزی پاسخ مثبت خواهد داد که بسیار خارق العاده و شگفت انگیز است.
7-آسان Easy: برای مشتری، رفتن به مرحله بعد خرید را ساده نمایید، تا نشان دهید که چگونه زندگی با بهره گیری از خدمات و محصولات شما می تواند راحت و آسان باشد.
8-کشف Discover: برای مشتری باید چیزی جدید و ناشناخته در محصول و خدمت شما وجود داشته باشد چیزی که یک مزیت و منفعت عالی برای مشتری به همراه داشته باشد.
9-همین الان اقدام کن Act now: مشتری به اقدام فوری ترغیب و تشویق نمایید و کمبود زمان برای دستیابی به پیشنهادهای عالی خود را به آنان گوشزد نمایید.
10-هر آنچه بخواهی، Everything included: این محصول یا خدمت، هر آنچه بخواهید در مسیر رسیدن به اهدافتان، برای شما به همراه دارد.
11-هرگز Never: به مزایا و منافع منفی نیز اشاره نمایید. مانند"دیگر نگران نباشید" و یا "اضافه پرداخت نکنید".
12-جدید New: خدمت و محصول ما ، حرفی نو در صنعت ماست. ما رهبری روندهای جدید را بر عهده داریم.
13-صرفه جویی Save: یکی از قدرتمندترین کلمات در جهت تمایل مشتریان به حفظ و ذخیره وجوه نقد و یا صرف جویی در زمان است.
14-اثبات Proven: به خاطر داشته باشید که محصول، خدمت و یا کسب وکار شما آزمون خود را پس داده و درست است.
15-امن و مؤثر Safe and effective: اثبات ریسک حداقلی از جهت سلامت و ضررهای احتمالی.
16-قدرتمند Powerful: اجازه دهید تا مشتریان از قدرت محصول یا خدمات شما مطلع گردند.
17-نتایج واقعی Real results: نتایج پس از خرید برای مشتری از همه چیز برای مشتری مهم تر است.
18-راز Secret: تمام افراد موفق نیستند ، حتماً یک رمز و رازی درراه رسیدن موفقیت آن ها وجود دارد. اجاره دهید که مشتریان به راز و رمزها دست یابند.
19-حرف تعریف The: زمانی از این حرف استفاده می گردد که بخواهیم بگوییم، "راهکار ما، راهکار نهایی است". مثل” The 20 tips for Marketing and Selling Success in B2B sector”
20-فوری Instant: برای مشتری دسترسی فوری به خدمت یا کالا، بسیار جذاب تر از منتظر ماندن است.
21-بیان چگونگی How To: با راهکار شروع نمایید، مشتری خودش سایر موارد را پیدا می کند.
22-نخبه Elite: مشتریان شما از بهترین مشتریان در جهان هستند. آن ها را به یک کلوپ مشتریان ویژه خود دعوت نمایید.
23-گران بهاء و ارزشمندPremium: این کلمهدر حوزه تقسیم بندی بازار برای مشتری، تداعی کننده کیفیت بالا و اصالت جنس خواهد بود.(Top of Market)
24-به دلیل Caused by: در ادبیات بازاریابی بکار گرفته شده، باید علت منطقی خرید محصول یا خدمت برای مشتری توضیح داده شده و عبارت دیگر، ریشه نیاز مشتری به این محصول یا خدمت را افشاء نمایند.
25-بیشتر More: اگر توضیح بیشتری دارید یا پیشنهاد بیشتری نسبت به رقبا دارید. اجازه دهید تا مشتری بداند. زیرا مشتری به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر از محصول و پیدا نمودن بهترین است.
26-چانه زنی Bargain: زیرا مشتریان به دنبال بهترین معامله با کمترین هزینه هستند
27-اجباری نیست No obligation: فراهم نمودن شرایط برنده-برنده برای انجام معامله برای مشتریان
28-تضمین برگشت کل پول 100% Money-back guarantee: دوباره ، ریسکی حداقلی را نشان دهیم.
29-بسیار بزرگ Huge: یک تخفیف بزرگ یا پیشنهاد شگفت آور که مقاومت مشتری در برابر آن بسیار دشوار باشد.
30-ثروت Wealth: ثروت، یک لغت مطلوب برای مشتری در زمان خریدوفروش است.