کسب و کاری با مسئله ای مواجه است، برای آنکه مسئله برطرف شود از یک مشاور کمک می گیرد؛ مشاور قرارداد بسته مسئله را شناسایی نموده و به ارائه راهکار و حل مسئله می پردازد.

ای کاش در عمل هم به همین سادگی بود

در بسیاری از موارد سازمان با مسئله/ مسائلی مواجه است، ولی برای موضوع ديگري مشاور مي گيرد.

در بسیاری از موارد سازمان با مسئله ای روبروست و از شما کمک می خواهد، اما حل همان مسئله منافع و یا سلیقه افراد با نفوذی را تحت تأثیر قرار می دهد و حتی گاها، خواسته یا نا خواسته همان فرد یا افرادی که بیشتر بر حل مسئله تأکید دارند، خودشان بخش بزرگی از مسئله هستند.

در چنین مواردی که کم هم پیش نمی آید؛ بهترین کار برای یک مشاور مدیریت این است که به خود یاد آور شود پذیرش چالش ها بخشی از شغلش است. یاد آوری این موضوع و پذیرش چنین چالش هایی باعث می شود که مشاور از فضای تشویش و نگرانی خارج شده و نه تنها با خونسردی که با اشتیاق به مواجهه با خطر برود. این تغییر نگرش به مشاور کمک می کند که با ذهنی باز گزینه ها و راهکارهای بیشتری را درنظر گرفته و خدمات خود را به شکلی مطلوب تر ارائه نماید.