۱- شرکت در فرایند ارزیابی

با توجه به اینکه حضور در فرایند اخذ گواهینامه CMC نیاز به آشنایی کامل با شرایط لازم و فرایند آن دارد، به متقاضیان محترم توصیه می‌شود ابتدا با مطالعه آیین‌نامه اعطاء گواهینامه CMC شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده و مدارک لازم را تهیه و سپس نسبت به تکمیل فرم‌ها و ثبت‌نام اقدام نمایند.

مدارک و مستندات موردنیاز:

  1. عضویت معتبر در انجمن مشاوران مدیریت ایران
  2. مدرک تحصیلی مرتبط
  3. تجربه و سابقه کار
  4. اخذ رضایت‏نامه‌‏ها و سایر تاییدیه‌های دریافتی از مشتريان
  5. ارایه مدارک لازم مبنی بر مشاركت در پروژه‌هاي مشاوره مديريت
  6. ارایه تاییدیه همکاران خبره (حامیان)
  7. انجام خودارزیابی و در صورت کسب امتیاز حداقلی؛ ارایه درخواست (فرم خودارزیابی)

برای دریافت فرم خودارزیابی کلیک نمایید

فرآیند ثبت‌نام و ارزیابی صلاحیت متقاضی و صدور گواهی‌نامه CMC

  1. مطالعه کامل و دقیق آئین‌نامه CMC
  2. تکمیل و ارسال فرم خودارزیابی به همراه تمامی مستندات اظهارشده در فرم (متقاضیان در صورت کسب حداقل 65 امتیاز مطابق این فرم مجاز به ثبت‌نام در این فرایند خواهند بود)
  3. تکمیل فرم درخواست گواهی‌نامه CMC
  4. کسب تایید از حامیان (متقاضیان بایستی توسط دو مشاور مدیریت تایید صلاحیت شده (CMC) به عنوان فرد شاغل در حرفه مشاور مدیریت تایید و معرفی شوند)
  5. تکمیل و ارسال فرم‌های اقرارنامه و تعهدنامه
  6. پرداخت مرحله اول (مطابق بند ۳-۲ آیین‌نامه) (وجه ریالی از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی واریز می‌گردد)
  7. پذیرش در آزمون سنجش مبانی دانش پایه و عمومی مشاوره مدیریت (کسب حداقل امتیاز 70٪ بر اساس آئین‌‌نامه)
  8. پرداخت هزینه مرحله دوم در صورت پذیرفته شدن در مرحله اول (وجه ریالی مرحله دوم نیز از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی واریز می‌گرددپذیرش در آزمون آشنایی با اخلاق حرفه‌ای مشاوره مدیریت (کسب حداقل امتیاز 75٪ بر اساس آئین‌‌نامه)
  9. حضور و پذیرش در فرایند ارزیابی در مصاحبه (کسب حداقل امتیاز 70٪ بر اساس آئین‌‌نامه)
  10. بررسی و تائید نهایی نتایج توسط کمیته CMC و هیات مدیره
  11. صدور گواهی‌نامه CMC توسط شورای بین‌المللی موسسات مشاره مدیریت (CMC-Global) با امضای رییس شورای بین‌المللی موسسات مشاوره مدیریت، رییس هیات مدیره و رییس کمیته CMC انجمن مشاوران مدیریت ایران

هزینه کل آزمون CMC مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال + ۳۰۰ یورو می‌باشد که مراحل پرداخت آن به شرح جدول زیر می‌باشد:

نوبت پرداخت بودجه‌بندی هزینه مبلغ
پرداخت نوبت اول بازبینی مدارک و مستندات ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال +۱۵۰ یورو
حضور در آزمون CBK
پرداخت نوبت دوم آزمون منشور اخلاق حرفه‌ای ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال +۱۵۰ یورو
مصاحبه

متقاضیان بایستی مبالغ ریالی را در هر مرحله از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی به حساب انجمن مشاوران مدیریت واریز نمایند. همچنین مبالغ ارزی نیز با هماهنگی قبلی، به صورت نقد، به واحد CMC انجمن پرداخت می‌گردد.

متقاضیان گواهینامه CMC لازم است پس از مطالعه آیین نامه CMC و انجام خودارزیابی، در صورت کسب حداقل ۶۵ امتیاز نسبت به تکمیل و ارسال فرم های زیر اقدام نمایند:

  1. فرم خودارزیابی
  2. فرم درخواست ثبت نام
  3. فرم اقرارنامه متقاضیان CMC
  4. فرم تعهدنامه متقاضیان CMC
  5. فرم معرفی حامیان

۲- از طریق آموزش

آکادمی مشاوره مدیریت (MCA)؛ براساس الزامات آموزشی حرفه مشاوره مدیریت؛ با همکاری و نظارت شورای بین‌المللی موسسات مشاوره مدیریت (CMC-Global) کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تربیت مشاور مدیریت بین‌المللی(CMC) را طراحی نموده و به گروه موسسات آموزشی اعطای گواهینامه بین‌المللی CMC پیوست.

کارگاه‌های آموزشی این آکادمی به جهت مهارت‌آموزی افرادی که پتانسیل‌های اولیه برای تبدیل شدن به یک مشاور مدیریت بین المللی (CMC) را دارند طراحی گردیده و بر اساس آخرین منابع علمی که شورای بین المللی مشاوران مدیریت (CMC-Global) در اختیار نمایندگان‌شان در کشورهای مختلف می‌گذارد برگزار می‌گردد.

آکادمی مشاوره مدیریت ماموریت دارد تا با ارایه خدمات آموزشی استاندارد CPD مشاوره مدیریت؛ شکاف دانشی موجود این حرفه را در کشور کاهش داده و با استانداردهای روز این حرفه در دنیا منطبق و همسو سازد.

آکادمی مشاوران مدیریت ایران تحت نظارت شورای بین‌المللی موسسات مشاوره مدیریت (CMC-Global) دوره‌های آموزشی خود را بر اساس به‌روز‌ترین منابع مرتبط دنیا برگزار می‌نماید.

متقاضیان علاقه‌مند به اخذ نشان CMC می‌توانند با حضور در دوره‌های بلندمدت تربیت مشاور مدیریت آکادمی و کسب حداقل 610 CPD موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی CMC شوند.

از آنجا که این آکادمی عضوی از شبکه جهانی مشاوران مدیریت است، همواره در تعامل با متولیان این صنعت در بیش از 50 کشور دنیا قرار دارد و بصورت سالانه محتوای کلیه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به روز‌آوری می‌گردد.

  1. امکان ورود حرفه ای به صنعت مشاوره مدیریت از طریق آکادمی مشاوره مدیریت ایران برای علاقه‌مندان به این حرفه
  2. عضویت در انجمن صنفی مشاوران مدیریت ایران و بهره‌مندی از مزایای عضویت از جمله امکان تعامل و یادگیری در ارتباط با مشاوران همکار
  3. به روزرسانی و ارتقا مستمر دانش مشاوران مدیریت
  4. پیوستن به کانون مشاوران مدیریت CMC داخلی و امکان تعامل و همکاری با مشاوران تایید صلاحیت شده بین‌المللی در داخل کشور
  5. امکان عضویت و ورود به شبکه جهانی مشاوران مدیریت (CMC-Directory) و برخورداری از دانش مشاوران مدیریت بین‌المللی CMC و سایر مزایای عضویت در این شبکه جهانی
  6. امکان حضور در صنعت و انجام یک پروژه مشاوره مدیریت جهت برطرف‌سازی یکی از مسائل سازمانی در کنار یک منتور دارای مدرک CMC
  7. معرفی به شبکه جهانی CMC-Global به عنوان مشاور مدیریت حرفه‌ای
  8. برخورداری از منابع معتبر علمی روز دنیا
  9. امکان انتقال گواهینامه تایید صلاحیت بین‌المللی CMC به هریک از 52 کشور عضو شورای بین‌المللی مشاوران مدیریت و قرار گرفتن در لیست مشاوران بین‌المللی آن کشور